Izba Administracji Skarbowej w Lublinie wydała stosowny komunikat, w którym ostrzega obywateli o próbach uzyskania danych wrażliwych przez oszustów. Proceder wygląda tak, że złodziej dzwoni do ofiary i podaje się za urzędnika. Trzeba zachować czujność i nie podawać żadnych danych.
Masowe telefony do Polaków – oszuści podają się za urzędników
Ministerstwo Finansów otrzymuje coraz więcej informacji o próbach oszustwa, gdzie osoby podszywające się pod konsultantów infolinii Krajowej Informacji Skarbowej lub pracowników Krajowej Administracji Skarbowej kontaktują się telefonicznie z podatnikami, próbując wyłudzić informacje takie jak numer rachunku bankowego, numer PESEL lub inne dane osobowe.
Jeżeli ktoś zadzwoni w tej, sprawie to jest to oszustwo
Pracownicy administracji skarbowej nie wykonują takich telefonów i nie zbierają w ten sposób informacji. Dlatego w przypadku odebrania takiego połączenia nie należy podawać osobie dzwoniącej danych osobowych, numeru PESEL/NIP, numeru dowodu tożsamości lub numeru rachunku bankowego.
Nie podawaj loginów i haseł do platformy e-Urząd Skarbowy
Należy absolutnie unikać przekazywania telefonicznie loginu i hasła do logowania w serwisie e-Urząd Skarbowy. Apelujemy o ostrożność i ostrzegamy przed tego rodzaju próbami oszustwa, mówią w komunikacie urzędnicy
Dodaj swój komentarz